سایت‌های بدون SSL از این پس نا امن هستند

سایت‌های بدون SSL از این پس نا امن هستند
سایت‌های بدون SSL از این پس نا امن هستند
9 ماه پیش

سایت‌های بدون SSL از این پس نا امن هستند ، بله این کلامی است که گوگل آن را تأیید کرد و از ابتدای جولای 2018 تمامی سایت‌هایی که دارای SSL نیستند نا امن می‌باشند.

سایت‌های بدون SSL از این پس نا امن هستند

در راستای تحقیقات به عمل آمده در حال حاضر از هر 100 سایت 81 عدد از آنها دارای SSL بوده و با پروتکل HTTPS برای کاربران باز می‌شوند. بر همین اساس شرکت گوگل که از سال‌ها پیش SSL را یکی از ملاک‌های احراز هویت دامنه و سایت می‌دانست و در سئو مؤثر بود ، حال آن را به عنوان اولین نکته به عنوان یک سایت امن می‌داند.

در نسخه‌های قدیمی گوگل کروم هنگامی که یک سایت را بدون SSL باز می‌کردید تنها یک علامت تعجب در کنار سایت نمایش داده می‌شد و کاربران اهمیتی زیادی به آن قائل نبودند و بدون توجه به اینکه این سایت مشخص نیست که یک سایت امن است یا نا امن به گشت و گذار در سایت و استفاده از آن می‌پرداختند.

اما در نسخه کروم 68 به بعد به جای یک علامت تعجب ساده ، عبارت Not Secure کنار آدرس سایت نمایش داده خواهد شد.

در تصویر زیر تفاوت نمایش یک سایت بدون SSL را در نسخه‌های قدیمی کروم و جدید را مشاهده خواهید کرد که گوگل آن را منتشر کرده است.

تفاوت نمایش سایت HTTP در گوگل قدیم و جدید

حال شاید بنظر آید که گوگل با این کار ، سایت‌ها را اجبار به هزینه برای دریافت SSL می‌کند و از این طریق شاید محبوبیت آن کم شود ، اما نکته‌ای که گوگل هم به آن توجه داشت این است که امروزه سرویس‌های رایگان زیادی مانند Let’s Encrypt و یا Cloudflare هستند که بدون هزینه سایت شما را Secure کرده و حداقل یک SSL معمولی با رمزنگاری ساده را دراختیار سایت‌ها قرار می‌دهند که همین امر باعث می‌شود ، نوار سبز رنگ SSL برای آنها نمایش داده شود.

از آنجایی که مرورگر گوگل کروم یکی از پیشروها در این زمینه‌ها می‌باشد بعید نیست بزودی سایر مرورگرها نیز به شکل گوگل کروم عمل کنند و با سایت‌های بدون SSL ، نا مهربان برخورد کنند.

در این بین کاربران می‌توانند با هزینه کمتر از 200 هزار تومان در سال ، یک SSL معتبر کامل و قابل اعتماد دریافت کنند تا به این ترتیب نه تنها نزد گوگل و کاربران محبوب شوند بلکه امنیت سایت و کاربران را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند.

بدین ترتیب پیشنهاد می‌نماییم حتماً برای سایت‌ خود یک SSL تهیه کنید تا در ادامه روند رشد وب‌سایتتان به مشکلی برخورد نکنید.

نکته بسیار مهمی که با این حرکت گوگل مهم است این است که غیرممکن نیست پس از مدتی گوگل ، سایت‌های Not Secure را از جستجوهای خود حذف کند و یا حتی کاربران را قبل از ورود با یک صفحه قرمز رنگ هشدار روبه‌رو کند.

امیدواریم از مطلب سایت‌های بدون SSL از این پس نا امن هستند استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید از بخش خرید گواهینامه امنیتی ، یک SSL معتبر از شرکت Comodo و یا RapidSSL برای سایت خود تهیه کرده و یا در صورتی که مایل به هزینه خرید آن نیستید از لینک‌های زیر SSL رایگان را بر روی سایت خود راه‌اندازی نمایید.

آموزش استفاده از SSL رایگان کلودفلر

آموزش نصب SSL رایگان در کنترل پنل پلسک

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

5500
A
A