متصل کردن دامنه به DNS در ویندوز سرور 2016

متصل کردن دامنه به DNS در ویندوز سرور 2016
متصل کردن دامنه به DNS در ویندوز سرور 2016
9 ماه پیش

متصل کردن دامنه به DNS در ویندوز سرور 2016 این مزیت را دارد که می‌توانید به راحتی به وب‌سایت خود دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال از طریق پنل هاست یا سی پنل امکان اتصال دامنه به DNS برای شما فراهم است.

 

DNS چیست و چه کاربردی دارد؟

هر وب‌سایتی با استفاده از یک IP یا ترکیب عددی شناخته می‌شود. به خاطر سپردن آی پی هر سایتی، کار سختی بوده و باید به دنبال راه ساده‌تری به این منظور باشیم. راه ساده‌تری که می‌توان بدون به خاطر سپردن IP، وب‌سایت‌ها را پیدا کرد آدرس دامنه است. پس باید واسطه‌ای وجود داشته باشد که بتواند آدرس دامنه را به IP متصل کند. DNS این کار را انجام می‌دهد، پس می‌توان گفت که مانند یک دفترچه تلفن بوده که نام و شماره تلفن همه افراد در آن ثبت شده است. شما نیازی ندارید برای تماس با کارفرما، دوست یا فروشنده لباس شماره همه را به خاطر بسپارید.

DNS که مخفف Domain Name System بوده نوعی فهرست توزیع شده است که آدرس وب سایت‌های مختلف را به IP آن‌ها وصل می‌کند. نکته مهمی که وجود دارد این است که شما می‌توانید IPهای مختلفی را همگی به یک آدرس دامنه متصل کنید. پس یک پایگاه داده بزرگ بوده که تعداد زیادی دامنه و آی پی را به هم متصل می‌کند.

موضوع مهم بعدی در مورد سامانه نام دامنه (DNS) وجود دارد این است که تعداد زیادی از آن‌ها در شرکت‌های ارائه دهنده هاست وجود دارد. همه سرورهای دی ان اس با هم در ارتباط هستند. پس بعد از اتصال نام دامنه در سرور DNS کمی زمان طول می‌کشد تا با تمام دی ان اس‌های جهان هماهنگ شود.

 

چگونه می‌توان DNS را به دامنه متصل کرد؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها DNS را به دامنه متصل کرد. در ادامه به مهم‌ترین روش‌های این اتصال می‌پردازیم.

 

تنظیم DNS از طریق سی پنل

برای اینکه بتوانید دی ان اس را در cPanel تنظیم کنید، ابتدا باید وارد پروفایل خود شوید. سپس از قسمت Domain، روی Zone Editor کلیک کنید. برای تنظیم DNS جدید باید روی گزینه Add a Record کلیک کنید. برای تنظیم DNS و اتصال به هاست باید گزینه NS Record را انتخاب کنید.

 تنظیم DNS از طریق سی پنلتنظیم DNS از طریق سی پنلتنظیم DNS از طریق سی پنل

 

تنظیم DNS از طریق پنل هاست

برای تنظیم Domain Name System روی پنل هاست، مسیر زیر را باید طی کنید. اگر هاست و دامنه هر دو از یک فروشنده خریداری شده باشند، باید دامنه را به DNS Name Server هاستینگ متصل کنید. در این صورت باید وارد پنل هاست شوید، Name Server که شرکت در اختیار شما قرار داده را به دامنه متصل کنید.

 

تنظیم DNS برای هاست و دامنه مجزا

اگر هاست و دامنه را از دو شرکت مختلف خریداری کرده‌اید، باید Name Server را از شرکت هاستینگ دریافت کرده و آن‌ را در پنل دامنه خود بارگذاری و تنظیم کنید. این پروسه ممکن است کمی زمان‌بر بوده و حدود 24 تا 72 ساعت طول بکشد.

در صورتی هم که از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنید می‌توانید مقاله آموزش اتصال دامنه به Bind لینوکس را مطالعه کنید.

 

ویندوز سرور چیست؟

ویندوز سرور Window Server نسخه‌ای از سیستم عامل ویندوز بوده که برای اجرا روی سرورها طراحی شده است. توسعه ویندوز سرور از 1980 شروع شده و تا همین لحظه هم ادامه دارد. چه نسخه معمولی و چه ویندوز سرور هر دو از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به هم هستند. آیکون‌ها، دسکتاپ و تسک بار هر دو کاملا مشابه یکدیگر است. با این تفاوت که ویندوز سرور کاربرد تجاری و ویندوز معمولی بیشتر کاربرد شخصی دارد. شما می‌توانید قبل از اتصال دامنه به سراغ مقاله آموزشی نصب DNS در ویندوز سرور 2016 بروید.

از طرفی تمام ویندوز سرور‌ها متناظر با ویندوز‌های معمولی هستند. به عنوان مثال ویندوز سرور 2016 بر مبنای ویندوز 10 به روز رسانی شده است. در نتیجه Code Base مشترکی دارند و کارکردهای مشابهی می‌توانید روی هر کدام داشته باشید. در ادامه لیستی از ویژگی‌های Windows Server را مشاهده می‌کنید.

·        قابلیت مدیریت سازمانی

·        کمتر بودن محدودیت‌های سخت افزاری

·        عدم وجود قابلیت‌های نامربوط

·        قیمت‌های مختلف

سوالات متداول

DNS‌ چیست؟

DNS به زبان ساده به معنای دفترچه تلفن فضای وب بوده که می‌توانید به کمک آن دامنه را به آدرس آی پی متصل کنید.

ویندوز سرور چیست؟

ویندوز سرور، به ویندوزی گفته می‌شود که به منظور اتصال به سرور طراحی شده است.

از چه روش‌هایی می‌توان DNS را تنظیم کرد؟

برای تنظیم DNS می‌توانید از طریق پنل هاست، سی پنل و اتصال دامنه و هاست مجزا اقدام کنید.

چرا باید دامنه را به DNS متصل کرد؟

برای اینکه دسترسی به سایت ساده‌تر بوده و نیاز به حفظ کردن آی پی نباشد.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

34227
A
A