آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11

آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11
آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11
1 هفته پیش

با توجه به اینکه باید نرم افزارهای هر سیستمی را به روز نگه داشت، استفاده از آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 می‌تواند به شما کمک کند تا هرچه سریع‌تر سیستم عامل خود را ارتقا دهید. به دلیل عدم پشتیبانی از ویندوز 10 در طی سال‌های آتی، ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شده و لازم است در اولین فرصت این تغییر مثبت را در سیستم خود لحاظ کنید.

 

معرفی سیستم عامل جدید؛ ویندوز 11

ویندوز11 (personal computer operating system by Microsoft released in 2021) نسخه‌ای از سیستم عامل ویندوز است. زمانی که پانوس پانای، مدیر اصلی بخش انتشار محصولات کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که بالاخره windows 11 منتشر شده است، برای بسیاری از کاربران ویندوز لحظه سرنوشت سازی بود. سال‌ها بود که افراد با ویندوز قبلی درگیر بودند و انتظار داشتند تا در نهایت محصول جدیدی از شرکت مایکروسافت دریافت کنند. زمان عرضه این محصول، افراد بسیار مشتاق بودند تا آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 را دریافت کرده تا بتوانند از ویژگی‌های جدید آن استفاده کنند.

 

دلایل مهم و اساسی برای آپدیت ویندوز

طرفداران سیستم عامل ویندوز دلایل زیادی داشتند تا هرچه زودتر آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 را دیده و خود نیز آن را روی سیستم‌های شخصی امتحان کنند. یکی از مهم‌ترین موارد، رفع نقایص ورژن قبلی و همینطور استفاده از امکانات جدیدتر بود. از طرفی شما باید هر چند وقت یک بار نرم افزارها را آپدیت کنید تا از گزند هکرها مصون باشید. ویندوز 10 بسیار قدیمی شده و روش‌های گوناگونی برای نفوذ به آن پیدا شده بود.

شرکت Microsoft Corporation روش‌های گوناگونی را برای آپدیت ویندوز 10 به 11 پیش روی مصرف کنندگان قرار داده است. شما نیز بهتر است برای جلوگیری از مشکلات پیش روی این ویندوز قدیمی، آن را به نسخه آخر آن آپدیت کرده و از تجربیات جدید آن لذت ببرید. بعد از مدتی دیگر از ویندوز 10 پشتیبانی نشده و در نهایت اکثر کاربران به این پلتفرم کوچ می‌کنند. بهتر است که شما نیز از پیشگامان این نرم افزار باشید.

 

چرا برخی افراد ویندوز 10 را به 11 ترجیح می‌دهند؟

یکی از دلایل مهمی که باعث شده افراد زیادی به سمت ارتقا سیستم خود نروند،‌ شرایط سخت‌گیرانه‌ای است که برای نصب این سیستم عامل وجود دارد. شما برای استفاده از این نرم افزار باید از سیستم قدرتمندی بهره‌ ببرید و کامپیوترهای قدیمی و ضعیف امکان نصب این برنامه را ندارند. همین موضوع باعث شده درصدی از کاربران شانس ارتقا به ویندوز 11 را از دست بدهند.

زمانی که ویندوز 10 معرفی شد، کاربران زیادی از ویندوز 7 و 8 به این نسخه جدید روی آوردند. عملا می‌توان گفت این ورژن از خانواده سیستم عامل‌های ویندوز بسیار موفق ظاهر شد. با وجود اینکه افراد زیادی علاقه داشتند تا از آخرین نسخه ویندوز استفاده کنند، به دلیل نبود تفاوت فاحش میان این نسخه‌ها، عملا این تلاش‌ها با شکست روبرو شد. در حال حاضر هنوز افراد بیشتری از ویندوز 10 استفاده می‌کنند و به آن وفادار مانده‌اند.

 

چرا باید ویندوز 10 را به 11 آپدیت کنیم؟

مهم‌ترین دلیل برای این تغییر، مسائل امنیتی است. بهبودهایی که در این زمینه انجام شده، شرایط نرم افزار را به شدت بهبود داده و امنیت سیستم شما را تضمین کرده است. از طرفی با توجه به امکانات و ویژگی‌های قرار گرفته در آن،‌ بهره‌وری سیستم و کارایی ابزارها در آن کاملا مشهود است. یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از افراد به سمت استفاده از ویندوز 11 رفته‌اند، رابط کاربری مدرن و جذاب آن است.

به دلیل همین تغییرات است که باید آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 را مشاهده کرده تا بهتر از قبل بهبود عملکرد و سازگاری آن را درک کنید. حریم خصوصی شما بهتر از قبل حفظ خواهد شد و به‌روزرسانی‌های بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. جوامع کاربری بیشتری نیز جهت راهنمایی شما در صورت بروز مشکل آماده به کمک هستند.

 

چه چیزهایی را با آپدیت ویندوز از دست خواهید داد؟

  با آپدیت ویندوز 10 به 11 دیگر خبری از کاشی‌های متحرک و زنده ویندوز نیست. با وجود اینکه این ویژگی در نسخه‌های قبلی بسیار جالب توجه بودند، جای خود را در ورژن نهایی به ابزارک‌های ویندوز 11 دادند. از طرفی کورتانا نیز دیگر در این ویندوز نقشی نداشته و در صورتی که خیلی به آن وابسته باشید، باید جداگانه آن را از فروشگاه تهیه کرده و نصب کنید.

زمانه که به کمک آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11، کار را نهایی کنید، ایرو پیک و ایرو شیک از دسترس خارج می‌شوند. البته که می‌توانید با کمی تغییرات در تنظیمات سیستم آن را دوباره فعال کنید، اما مثل قبل نبوده و نیاز به تلاش بیشتری برای استفاده دارد. و در نهایت مهم‌ترین مورد، با آپدیت جدید ممکن است سیستم قدیمی خود را از دست داده و شاید لازم باشد یک کامپیوتر جدید برای خود تهیه کنید.

 

تا چه زمانی می‌توان از ویندوز 10 استفاده کرد؟

معمولا مایکروسافت برای پشتیبانی از سیستم عامل‌های خود سال‌های زیادی را در نظر می‌گیرد. ویندوز 10 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و عمر مفید این ویندوز 10 سال است. با توجه به تاریخ معرفی و انتشار آن که به سال 2015 برمی‌گردد، تا سال 2025 می‌توانید به خوبی از این ویندوز استفاده کرده و آپدیت‌های مکرر آن را دریافت کنید.

با توجه به اینکه ویندوز 11 معرفی شده است، به احتمال زیاد تاریخ پشتیبانی از ویندوز 10 تمدید نخواهد شد و پس از آن مجبور خواهید شد که به سمت ویندوز 11 مهاجرت کنید. البته افراد بسیاری ممکن است بخواهند همچنان بدون دریافت پشتیبانی از این نسخه استفاده کنند اما این کار به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

 

تفاوت‌های اصلی ویندوز 10 و 11

موارد مختلفی وجود دارد که بین ویندوز 10 و 11 تفاوت ایجاد می‌کند. بهتر است ابتدا این تفاوت‌ها را درک کرده و در صورتی که همچنان به استفاده از نسخه آخر ویندوز علاقه داشتید، آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 را مشاهده کنید.

رابط کاربری و طراحی ظاهری

تغییرات ظاهری به شکل چشم‌گیری بهبود یافته‌اند و حس استفاده از سیستم مک را به مخاطب منتقل می‌کنند. امکان شخصی‌سازی فضا بیشتر شده و مکان قرار‌گیری دکمه‌ها نیز تغییر کرده است. قطعا احساس شما هنگام کار با ویندوز 11 متفاوت‌تر از نسخه قبلی آن خواهد بود.

پشتیبانی از اندروید

شما می‌توانید همان برنامه‌هایی که در تلفن همراه خود دارید را روی سیستم کامپیوتری پیاده سازی کنید. این قابلیت بسیار کاربردی است و فروشگاه آمازون از این بخش پشتیبانی می‌کند.

ویجت‌های جذاب و متنوع

برعکس نسخه 10 که خبری از ویجت‌ها نبود، در نسخه ویندوز 11 شاهد حضور دوباره ویجت‌هایی هستیم که در ویندوز 7 بسیار مورد استقبال قرار گرفته بودند. تنوع این ابزارها بسیار زیاد بوده و کاربردهای خاص خودشان را خواهند داشت.

عملکرد سیستم

عملکرد سیستم عامل ویندوز 11 بسیار بهینه‌تر شده و این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد تا عمر باتری بیشتری را تجربه کرده و از طرفی سرعت عمل ویندوز نیز افزایش یابد. برنامه‌هایی که در پس‌زمینه مشغول به فعالیت هستند بهتر از قبل کار کرده و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

 

مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز برای نصب ویندوز 11

یک نکته مهم دیگر قبل از اینکه بخواهیم آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 را شروع کنیم، بررسی حداقل مشخصات سخت افزاری است که باید داشته باشید. در صورتی که این موارد وجود نداشته باشد، امکان ارتقا به سیستم بالاتر وجود ندارد. در زیر مهم‌ترین موارد را گردآوری کرده‌ایم.

·        64 گیگابایت حافظه داخلی

·        4 گیگابایت حافظه رم

·        پشتیبانی پردازنده گرافیکی از DirectX 12 و سازگاری با WWDM 2.x

·        پردازنده دو هسته‌ای 64 بیتی با فرکانس 1 گیگاهرتز

·        صفحه نمایش 9 اینچی با کیفیت 1366 در 768 پیکسل

·        مادربرد با پشتیبانی UEFI ،Secure Boot و TPM 2.0

 

چگونگی آپدیت ویندوز 10 به 11

برای انجام آپدیت ویندوز 10 به 11 می‌توانید از سه روش مختلف اقدام کنید. هر کدام از آن‌ها مزایای خاص خودش را داشته و پیچیدگی مسیر نیز کاملا مشخص است. با وجود این پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 را به طور کامل مطالعه کرده و سپس یکی از این روش‌ها را به شکل عملی پیاده سازی کنید.

نرم افزار Installation Assistant

اگر از انجام این آپدیت هیچ اطلاعاتی ندارید و یا تا به حال ویندوز خود را تعویض نکرده‌اید، استفاده از Installation Assistant به شدت توصیه می‌شود. تمامی کارها توسط این برنامه انجام شده و قرار نیست به هیچ عنوان کار خاصی انجام دهید. تنها کافی است پیش نیازهای لازم را داشته، فضایی 9 گیگابایتی برای نصب آماده و این برنامه را باز کنید.

1. ابتدا نرم افزار را از یک منبع مطمئن دانلود کنید و سپس آن را روی سیستم خود با ویندوز 10 نصب کنید.

2. بعد از نصب آن را در حالت دسترسی ادمین یا همان Adminstrator باز کنید.

3. برنامه به صورت خودکار سیستم شما را تحت بررسی قرار داده و در صورتی که سخت افزار مورد نیاز آن را داشته باشید، می‌توانید عملیات نصب را انجام دهید.

4. کافی است در پنجره‌ای که باز می‌شود روی گزینه Accept and Install کلیک کنید.

نرم افزار Installation Assistant

5. بعد از شروع فرآیند ممکن است چندین بار سیستم شما ریست شود. مطمئن شوید که در این مدت کامپیوتر روشن باشد.

نرم افزار Installation Assistant

6. در نهایت پس از طی چند مرحله اصلی، فرآیند نصب به پایان می‌رسد.

نرم افزار Installation Assistant

7. زمان نصب ویندوز 11 از این طریق طولانی بوده و باید مدت زمان مناسبی برای تکمیل فرآیند صبر کنید. اما از طرفی روش آپدیت ویندوز 10 به 11 به این روش بسیار ساده است.

 

آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 از طریق سیستم آپدیت ویندوز

این روش بهترین و اصولی‌ترین شیوه برای نصب و آپدیت ویندوز 11 است. تنها کاری که باید قبل از انجام آپدیت انجام دهید این است که در پروژه Windows Insider عضو باشید. می‌توانید با ورود به وب‌سایت اصلی این کار را انجام داده و یا اینکه شیوه زیر را در پیش بگیرید.

1. وارد بخش تنظیمات ویندوز شده و به Windows Permissions بروید. از زیر منوی Diagnostics & Feedback، دیتای لازم را در اختیار ویندوز قرار دهید.

آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 از طریق سیستم آپدیت ویندوز

2. بعد از آن ویندوز اطلاعات سیستم را بررسی کرده و می‌توانید انتظار دریافت آپدیت‌های جدید را داشته باشید. با مراجعه به بخش PC Update می‌توانید بخشی را با عنوان Windows Insider Program مشاهده کرده و با عضویت در آن، امکان دریافت آپدیت ویندوز 11 را خواهید داشت.

آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 از طریق سیستم آپدیت ویندوز

3. پس از انجام این کار، باید به بخش Update & Security مراجعه کنید تا بتوانید به سیستم خود اطلاعات مربوط به پروژه Windows Insider Program را بدهید.

آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 از طریق سیستم آپدیت ویندوز

4. بعد از شروع فرآیند، پنجره‌ای باز می‌شود که باید روی گزینه Dev Channel کلیک کرده و پس از آن امکان آپدیت ویندوز 10 به 11 برای شما فراهم خواهد شد.

آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 از طریق سیستم آپدیت ویندوز

5. حال باید به صفحه Windows Update بازگشته تا عملیات آپدیت را آغاز کنیم.

آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 از طریق سیستم آپدیت ویندوز

6. با زدن دکمه Check for Updates، سیستم به دنبال آخرین آپدیت گشته و سپس با گزینه Windows 11 Insider Preview Build روبرو خواهید شد. با دانلود آن، فرآیند نصب آغاز خواهد شد.

آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 از طریق سیستم آپدیت ویندوز

7. بسته به اینکه سرعت اینترنت شما چقدر زیاد بوده و یا سخت افزار آن در چه حدی است، مدت زمان نصب ویندوز 11 متغیر خواهد بود. بعد از چند بار ریست شدن، ویندوز برای شما قابل استفاده خواهد بود.

 

آپدیت ویندوز با فایل اصلی

یکی از راهکارهای دیگری که در آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11 به آن می‌پردازیم، استفاده از USB و همینطور فایل اصلی ویندوز است. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا در نهایت ویندوز شما آپدیت شود.

1. ابتدا فایل اصلی ویندوز 11 را از منبعی معتبر دانلود کرده و سپس آن را داخل USB می‌ریزیم که قابل Boot شدن باشد.

2. با اتصال این دستگاه به سیستم خود، می‌توانید عملیات نصل ویندوز را آغاز کنید. کافی است در صفحه‌ای که با آن روبرو می‌شوید، گزینه Install Now را انتخاب کرده و از میان گزینه‌ها، ویندوز 11 را انتخاب کنید.

آپدیت ویندوز با فایل اصلی

3. در نهایت باید مسیر نصب ویندوز را انتخاب کرده و بگذارید نصب اولیه انجام شود.

آپدیت ویندوز با فایل اصلی

4. در صورتی که نصب موفقیت آمیز باشد، با صفحه زیر روبرو خواهید شد. مسیر تنظیمات اولیه را در پیش بگیرید.

آپدیت ویندوز با فایل اصلی

5. در نهایت باید به حساب مایکروسافت خود وارد شوید تا تمام مراحل به خوبی به پایان برسد.

 آپدیت ویندوز با فایل اصلی

سوالات متداول

آیا همه می‌توانند ویندوز خود را به نسخه 11 ارتقا دهند؟

بله، تمام کربران ویندوز 10 می‌توانند به نسخه بعدی مهاجرت کنند.

آیا آپدیت ویندوز 10 به 11 اجباری است؟

خیر، اما به دلیل قطع پشتیبانی از ویندوز 10 بهتر است به نسخه بعدی مراجعه کنید.

آیا با آپدیت، اطلاعات سیستم پاک می‌شود؟

اگر هنگام آپدیت توسط ویندوز 10 گزینه حفظ اطلاعات خود را تیک بزنید، هیچ یک از موارد مورد نیاز شما پاک نخواهد شد.

آیا آپدیت ویندوز ارزشش را دارد؟

با توجه به امکانات بیشتر و همینطور ارتقای سیستم عامل، پیشنهاد می‌شود که با کمک آموزش آپدیت ویندوز 10 به 11، حتما این کار را انجام دهید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

57
A
A